Goede vakantie voornemens + enquête uitslag

By 31 december 2018juli 20th, 2020Algemeen

Wat zijn je voornemens van 2019? Meer sporten en gezonder eten? Meer aandacht aan de natuur besteden en loyaal omgaan met haar schoonheid waar dan ook te wereld. Wordt het een zonnige vakantiebestemming? Ga je überhaupt op vakantie en wat vind men belangrijk. Lees de uitslag aan de hand van een gedane enquête.

Een nieuw jaar is aangebroken. Een Nederlandse winter is tot op heden nog uitgebleven.
Zijn je voornemens voor dit jaar juist niet om op wintersport te gaan maar om heerlijk te gaan genieten van een luxe vakantiehuis met zwembad onder een brandende zon dan kan je altijd hier ideeën opdoen voor een vakantiehuis in de zomer.

Ben je een actieve vakantieganger of lig je liever op een luie stoel aan het zwembad of een verkoelende kustlijn? Vakanties zijn over het algemeen een uitgaven post waarop men niet bezuinigd. Logisch dit is het moment waar je naartoe leeft, het een of twee weekjes weg met het gezin in alle rust in een aangename andere omgeving.

Wat vindt men belangrijk in een vakantie?

1.Zon, zee vakantie(40%)

. Dit segment wil de traditionele onbezorgde vakantie. Men gaat voor het mooie weer en heeft minder tot geen belangstelling voor de natuur en cultuur van het vakantieland. Het segment is niet nieuwsgierig, houdt niet van museumbezoek, maar is dol op terrasjes, restaurants en een warm strand.

2.Samen zijn met vakantie(17,5%)

. Vakantie is een behoorlijk sociale gebeurtenis, waarbij het samen zijn belangrijker is dan de specifieke inhoud van de vakantie. Het gezelschap kan bestaan uit familie of vrienden en natuurlijk de partner. Men is op elkaar betrokken.

3.Natuur(28%)

. Dit zijn liefhebbers van gemakkelijk tot zeer simpele vakantie. Kamperen, fietsen, wandelen worden hoog gewaardeerd. Lichamelijke inspanning wordt aangenaam gevonden. De luxe laat met uit dit segment links liggen, natuurschoon hier draait het om.

4.Avontuur of activiteiten vakantie(14,5%)

. Het gaat hierbij vooral om nieuwe, liefst bijzondere, ervaringen, om stimulering. Verandering van omgeving, nieuwe landen zien, nieuwe mensen ontmoeten, uitstapjes en je laten verwennen zijn belangrijk in dit segment. Komen graag thuis met de mooiste (vakantie)verhalen.